Maten: | 37 / 37 |
---|---|
Kleuren: | zwart / zwart |
Fabrikant: | MODEKA |
Artikelnummer: | 040420-10-37 |
EAN-code: | 4045765189184 |
Kumani WP Zwart Maatadvies: Wij deden de test voor jullie. Dit motorschoeisel volgt de maattabel van mijn gewone schoenen. Maat 44 is maat 44. Je mag ervan uitgaan dat de maattabel behoorlijk traditioneel is. De eerste vaststelling: voor deze prijs wandel je uit weinig schoenwinkels buiten met een volledig paar. Dit zijn waterdichte motorschoenen die een meer dan degelijke kwaliteit linken aan een indrukwekkende prijs. De Kumani WP - dat laatste staat voor 'waterproof' - is een enkelhoge motorschoen die onder al het zwarte rundleder, textiel en PU een sportieve indruk wekt. Strakke lijnen, weinig ballast, aangenaam om een hele dag in door te brengen en passeert er toevallig een bal dan kan je die wellicht ook nog behoorlijk terugmikken. Volwaardig motorschoeisel ook, met een relatief slijtvaste buitenzijde en een vetersluiting die je bovenaan kan wegstoppen onder een laag velcro. Zo voorkom je dat veterlussen rond versnellings- en rempookjes blijven hangen. Een rits is er niet, een treklusje achteraan wel. Vooraan is de Kumani WP hoger uitgewerkt dan achteraan. Je achillespees zal je dankbaar zijn, zeker wanneer je de motorfiets even laat staan en een stapje in de wereld zet. Dat kan perfect met deze comfortabele motorschoenen aan je voeten en het maakt ze een interessante pendeloptie of een uitstekend zomers alternatief. Dan mag er nog wat water in de lucht hangen, de Kumani WP heeft een waterdicht Hipora-membraan aan boord. Dat is bij Modeka een graag geziene optie in deze context. Bij de waterwerende kwaliteiten zetten we zelf graag een aantal kanttekeningen: de Kumani is achteraan 14 cm hoog, vooraan telt dat op tot 20 cm, maar opspattend water grijpt elke kans die het krijgt. Zeker net na een voorwiel op een motorfiets. Het blijven motorschoenen, geen adventurelaarzen. Niet dat ze heel veel minder impactbescherming aan boord hebben dan sommige van hun hogere collega's. Een enkelcup en versterkte teen en een stevige hiel creëren samen met de rubberen zool een veilige omgeving voor je voeten Conclusie: sterke motorschoenen, waterwerende eigenschappen, comfortabel aan de voeten en dat allemaal voor zowat 50 euro per schoen. Het rundleder op de neus van de voet doet dienst als eerste vorm van schakelversteviging. Hoe hoger het fashion- en 'we lijken steeds minder op motorschoenen'-gehalte, hoe kleiner de kans dat je lederen schoeisel over een volwaardige schakelversteviging beschikt. Geen enkel probleem op een scooter maar anders levert het vele op- en afschakelen snel slijtage op. Jammer van de lederen schoenen vaak, want in de garantievoorwaarden zal je 'slijtage' niet terugvinden. Wees voorzienig, help jezelf een handje of voetje en voorzie je lederen motorschoen of je schakelpedaal van een extra laag. We hebben een aantal opties in ons aanbod zitten. Er is onderhoudskleding en dan is er kledingonderhoud. Goede, degelijke motorkledij is een investering in comfort en persoonlijke veiligheid. Investeer na je aankoop dan ook in het onderhoud ervan en geniet extra lang van je spullen. We zetten de beste tips tricks op deze onderhoudspagina.